Παρασκευή 22 | 09 | 2017
MyLook.gr >> Αισθητική Οδοντιατρική >> 6 τρόφιμα για όμορφα δόντια
6 τρόφιμα για όμορφα δόντια
13/5/2013


dental_care.jpg
Το βούρτσισμα και η χρήση οδοντικού νήματος είναι τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να κάνετε για τα δόντια σας, αλλά το τι τρώτε είναι επίσης πολύ σημαντικό. Όταν πρόκειται για την υγεία μας, πραγματικά είμαστε ότι τρώμε, και αυτό είναι ακόμα πιο εμφανές στο στόμα μας. 


Σύμφωνα με την οδοντίατρο Hadie Rifai, DDS, στην Οδοντιατρική Κλινική του Κλίβελαντ, πρέπει να βουρτσίζετε τα δόντια σας, να χρησιμοποιείτε το οδοντικό σας νήμα και να τρώτε τα σωστά τρόφιμα.

dentist_check.jpg
Για να διατηρήσετε τα δόντια σας λευκά, ο νούμερο ένα εχθρός είναι: τα οξέα των τροφίμων. Τα όξινα τρόφιμα, όπως τα εσπεριδοειδή και κάποια ροφήματα μπορεί να είναι εμφανείς πηγές οξέων, αλλά κάθε φορά που τρώτε κάτι ζαχαρούχο ή αμυλούχο – όπως κουλούρια, μπισκότα, γλυκά, ψωμί - τα σάκχαρα αντιδρούν δημιουργώντας μια μικροβιακή πλάκα σχηματίζοντας οξέα που διαβρώνουν το σμάλτο. Όταν το σμάλτο φθείρεται, τα δόντια σας μπορεί να αποχρωματιστούν, να παρουσιάσουν ευαισθησία και να γίνουν επιρρεπή στη φθορά – με αποτέλεσμα να μην δείχνουν όμορφα, αλλά και εσείς να μην αισθάνεστε καλά.

Ευτυχώς, υπάρχουν και τροφές που βοηθούν στην εξουδετέρωση των οξέων, την ενίσχυση παραγωγής σιέλου, και ακόμη, και στην επανόρθωση του σμάλτου των δοντιών. Σας παραθέτουμε έξι τροφές μου μπορείτε να καταναλώνετε και παράλληλα να διασφαλίζετε ένα υγιέστερο χαμόγελο.

Φάτε κάτι τραγανό

veggies.jpg
Γιατί; Δεν είναι τυχαίο που ο σκύλος πρέπει να δαγκώνει συνέχεια κάποια ειδικά κόκκαλα: τον βοηθούν να αφαιρεί την πλάκα από τα δόντια του. Δεν σας συνιστούμε να αρχίσετε να δαγκώνετε κόκαλα  ή ξύλα, όμως υπάρχουν τροφές που μπορούν να σας βοηθήσουν να απαλλαγείτε από την πλάκα. "Τα σκληρά, πλούσια σε φυτικές ίνες φρούτα και λαχανικά βοηθούν στον καθαρισμό των δοντιών και στη παραγωγή σιέλου, το οποίο είναι πολύ σημαντικό», μας λέει η οδοντίατρος Karyn Kahn, DDS, οδοντίατρος του Cleveland Clinic. Ναι, το σάλιο εξυπηρετεί ένα σκοπό: Εξουδετερώνει τα οξέα που βλάπτουν τα δόντια και περιέχει ασβέστιο και φωσφορικά άλατα που ανοικοδομούν το σμάλτο.

Τι να επιλέξετε: Τα καρότα, το σέλινο, τα μήλα, τα αχλάδια ή οποιαδήποτε άλλα ακατέργαστα τρόφιμα που είναι τραγανά και έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, μας συμβουλεύει η Δρ Rifai. Απλά φροντίστε να τα τρώτε σκέτα, και όχι σε συνδυασμό με κάποια ντιπ που περιέχουν σάκχαρα. 

Ένα φλιτζάνι τσάι

green_tea.jpg
Γιατί; Όποια και αν είναι η προτίμηση σας, το πράσινο και το μαύρο τσάι μπορεί να βοηθήσουν στο να διατηρήσετε το στόμα σας υγιές. Χάρη στις χημικές ουσίες που περιέχει, γνωστές ως κατεχίνες, το πράσινο τσάι μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση φλεγμονών που δημιουργούν διάφορες παθήσεις στα ούλα. Τόσο το πράσινο, όσο και το μαύρο τσάι μπορεί βοηθούν στην προστασία κατά της ουλίτιδα-που προκαλείται από την εμφάνιση βακτηριδίων στην στοματική κοιλότητα και επίσης προστατεύουν από την κακή αναπνοή. Φυσικά, το να προσθέσετε ζάχαρη δεν είναι ότι καλύτερο για την υγεία των δοντιών σας, προτιμήστε να πίνετε το ρόφημα σας αποφεύγοντας την προσθήκη γλυκαντικών που βλάπτουν τα δόντια, όπως η ζάχαρη. 

Τι να επιλέξετε: Πιείτε ένα φλιτζάνι πράσινο ή μαύρο τσάι δύο φορές την ημέρα. Όπως και ο καφές, έτσι και το τσάι μπορεί να λεκιάσει τα δόντια σας, για αυτό να πίνετε ένα ποτήρι νερό αφού τελειώσετε το τσάι σας.

Μην αμελείτε τα γαλακτοκομικά

dairy.jpg
Γιατί; Έρευνες δείχνουν ότι όσοι τακτικά καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα έχουν χαμηλότερο κίνδυνο ασθένειας των ούλων. Συμπεριλάβετε χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γάλα, τυρί και γιαούρτι στη διατροφή σας για να περνάτε λιγότερο χρόνο στην καρέκλα του οδοντιάτρου. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα βοηθούν στη μείωση των οξέων  στο στόμα που διαβρώνουν την αδαμαντίνη των δοντιών. Είναι επίσης μια σημαντική πηγή ασβεστίου και φωσφόρου. "Το ασβέστιο είναι πολύ σημαντικό, επειδή το 99 τοις εκατό του ασβεστίου στο σώμα μας εναποτίθεται στα οστά και στα δόντια μας», εξηγεί η δρ. Kahn. Ο φώσφορος, από την άλλη, συνεργάζεται στενά με το ασβέστιο για να οχυρώσουν τα δόντια και τα οστά.

Τι να επιλέξετε: Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Camembert είναι το "ιδανικό", όταν πρόκειται για την εξάλειψη των οξέων από το στόμα. Επειδή όμως το συγκεκριμένο τυρί είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά, μην το παρακάνετε. Συμπεριλάβετε  μετά το γεύμα σας την κατανάλωση μιας μικρής μερίδας τυριού για να εξουδετερώσετε τα οξέα και να προστατέψετε τα δόντια σας από μελλοντικές βλάβες

Μην παραλείπετε το νερό

water.jpg
Γιατί; Κάθε φορά που τρώτε, το επίπεδο οξύτητας στο στόμα σας ανεβαίνει. Αν το φαγητό παραμένει στα δόντια σας, γιατί δεν ξεπλένετε ή βουρτσίζετε τα δόντια σας, μπορεί να οδηγήσει σε ουλίτιδα, εξηγεί η δρ. Rifai. "Πίνοντας νερό κατά την διάρκεια της ημέρας, θα εξουδετερώσετε τα οξέα», λέει η δρ. Kahn. Τα άτομα με ξηροστομία πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά σχετικά με την διατήρηση της ενυδάτωσης του στόματος τους, διότι δεν έχουν αρκετό σάλιο για να ξεπλένονται τα δόντια τους. Μια σταθερή κατανάλωση νερού βοηθά να διατηρηθούν τα δόντια καθαρά και λευκά και μπορεί να καταπολεμήσει την δυσοσμία. 

Τι να επιλέξετε: Ξεπλύνετε το στόμα σας με νερό μετά από το φαγητό (ή οποιουδήποτε ροφήματος), και καταναλώνετε νερό κατά την διάρκεια της ημέρας.

Προσθέστε το ψάρι στη διατροφή σας

fish_omega3.jpg
Γιατί; Έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της Αμερικανικής Διαιτητικής Ένωσης αναφέρει ότι τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, EPA και DHA μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο της περιοδοντίτιδας – μια προχωρημένη ασθένεια των ούλων που βλάπτει όχι μόνο τα ούλα αλλά και τα οστά που στηρίζουν τα δόντια. Τα Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, πέραν του ότι είναι πλούσια σε υγιή λιπαρά για την καρδιά, τα ψάρια όπως σολομός, η πέστροφα, το σκουμπρί και ο τόνος είναι πολύτιμες πηγές βιταμίνης D, η οποία μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο της φθοράς των δοντιών κατά 50 τοις εκατό.

Τι να επιλέξετε: Προσθέστε στο διαιτολόγιο σας τον σολομό. Μια μερίδα σολομού παρέχει το 30 τοις εκατό των ημερήσιων αναγκών σε ασβέστιο, περισσότερο από το 100 τοις εκατό της ημερήσιας ποσότητας σε βιταμίνη D και τέσσερις φορές τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα συγκριτικά με τον τόνο . Δεν σας αρέσει ο σολομός; Προσθέστε στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο σας δύο έως τρεις μερίδες άλλων λιπαρών ψαριών.

Μασήστε τσίχλα με ξυλιτόλη

chew_gum.jpg
Γιατί; Μια φυσική γλυκαντική ουσία, χαμηλή σε θερμίδες, που βρίσκεται στα μούρα στο και στο καλαμπόκι, η ξυλιτόλη διεγείρει την παραγωγή σιέλου πλούσιου σε μέταλλα και βοηθά στην προστασία του σμάλτου των δοντιών και μειώνει τον κίνδυνο της τερηδόνας. Όταν τα βακτήρια της πλάκας απορροφούν την ξυλιτόλη, δεν μπορούν πολλαπλασιαστούν, να παράγουν οξέα ή να κολλήσουν στα δόντια – με αποτέλεσμα να προστατεύονται τα δόντια σας. 

Τι να επιλέξετε: Μασήστε μια τσίχλα που περιέχει υψηλή δόση ξυλιτόλης για μικρό χρονικό διάστημα μετά το φαγητό. Αλλά μην μασάτε τσίχλα για πολύ ώρα. "Οι τσίχλες μπορεί να σας βλάψουν, διότι πιέζετε υπερβολικά τους μυς στην κροταφογναθική άρθρωση», λέει ο δρ Kahn. Συνιστάται η χρήση τσίχλας για έως πέντε λεπτά μετά από κάθε γεύμα.

Πηγή: www.ivillage.com
Εκτύπωση Αποστολή Σελίδας